اخبار روزفناوری

TSMC قیمت های 3 نانومتری و 5 نانومتری را تا 8 درصد افزایش می دهد، CoWoS شاهد افزایش قیمت نیز خواهد بود

TSMC قیمت های 3 نانومتری و 5 نانومتری را تا 8 درصد افزایش می دهد، CoWoS شاهد افزایش قیمت نیز خواهد بود

TSMC قرار است استراتژی “افزایش قیمت” را در محصولات پرتقاضای خود مانند گره‌های 5 نانومتری و 3 نانومتری پیاده‌سازی کند، زیرا غول تایوان مشتاق است تا حاشیه‌های ناخالص خود را حفظ کند و از موقعیت استراتژیک خود در بازار استفاده کند.

خدمات نیمه هادی و بسته بندی TSMC تقاضای زیادی دارند. خطوط تولید 5 نانومتری و 3 نانومتری نرخ بهره‌برداری 100 درصدی را تجربه می‌کنند

با توجه به تقاضای عظیم هوش مصنوعی و سفارش‌های شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام برای محصولات مصرفی مربوطه، غول نیمه‌هادی تایوان ممکن است در یکی از بهترین موقعیت‌ها در بازار باشد. با توجه به این موضوع، طبق DigiTimes، زیرا غول تایوان مصمم است به حاشیه خود ادامه دهد صرف نظر از شرایط بازار.

ما گزارش افزایش قیمت برای مدتی طولانی است، اما گزارش اخیر نشان داده است که TSMC قصد دارد فوراً آن را اجرا کند و محصولات مصرفی بر اساس فرآیندهای تحت تأثیر نیز می توانند شاهد افزایش قیمت قابل توجهی باشند. فرآیندهای 3 نانومتری و 5 نانومتری TSMC در حال حاضر نرخ بهره‌برداری فوق‌العاده 100 درصدی را تجربه می‌کنند که به این معنی است که خطوط تولید این شرکت کاملاً اشغال شده است. از این رو، با توجه به اینکه TSMC در موقعیتی است که از آن اهرمی استفاده کند، اجرای افزایش قیمت فقط در اینجا منطقی است.

TSMC 2nm trial production run

به‌جز گره‌های نیمه‌رسانا، TSMC همچنین با توجه به تقاضای عظیم AMD و NVIDIA برای شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی خود، قیمت‌گذاری محصولات بسته‌بندی CoWoS خود را افزایش می‌دهد. در حالی که هنوز رقم خاصی ذکر نشده است، گفته می شود که TSMC به سرعت در حال توسعه خطوط تولید CoWoS است، به همین دلیل است که افزایش قیمت “ظاهرا” در این مورد یک ضرورت می شود.

tsmc d982db8cd985d8aa d987d8a7db8c 3 d986d8a7d986d988d985d8aad8b1db8c d988 5 d986d8a7d986d988d985d8aad8b1db8c d8b1d8a7 d8aad8a7 8 d8afd8b1 66b277f2d409c

برای بهتر کردن همه چیز، با توجه به رقابتی که TSMC با آن روبرو است، که تقریباً وجود ندارد، این شرکت در یک نقطه عالی برای سرمایه گذاری از هیاهوی بازار. رقبایی مانند Samsung Foundry به طور قابل توجهی عقب هستند، چه در نرخ بازدهی و چه حتی در تامین سفارشات بازار. TSMC در همه جا دیده می شود، به همین دلیل است که حتی مشتریان آن نمی توانند افزایش قیمت ها را “به چالش بکشند” و اشتباه نیست اگر بگوییم که غول تایوان بر بازارها انحصار دارد، آن هم برای یک دوره “نامحدود”. با توجه به اینکه رقبا به دنبال کاهش شکاف نیستند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا